همه چیز درباره  التهاب عنبیه‌

التهاب عنبیه‌

التهاب‌ عنبیه‌ عبارت‌ است‌ از التهاب‌ بافت‌ هایی‌ که‌ عنبیه‌ چشم‌ را می‌سازند. گاهی‌ این‌ بیماری‌ ممکن‌ است‌ با چشم‌ صورتی‌ (التهاب‌ ملتحمه‌) اشتباه‌ گرفته‌ شود.
با درمان‌ سریع‌ معمولاً می‌توان‌ بینایی‌ را حفظ‌ کرد. معمولاً به‌ بیماری‌ زمینه‌ ساز بستگی‌ دارد.
قطره‌های‌ چشمی‌ (گشاد کننده‌ مردمک‌) که‌ باعث‌ پیشگیری‌ از تشکیل‌ بافت‌ جوشگاهی‌ می‌شوند. شاید لازم‌ باشد تا آخر عمر این‌ قطره‌ها را مورد استفاده‌ قرار دهید. داروهای‌ کورتیزونی‌ خوراکی‌ یا قطره‌های‌ چشمی‌ کورتیزونی‌ برای‌ کاهش‌ التهاب‌
تا زمانی‌ که‌ علایم‌ برطرف‌ شده‌ باشند در تخت‌ استراحت‌ کنید. حدود 2-1 هفته‌ برای‌ رفع‌ علایم‌ فرصت‌ دهید.
در حال‌ حاضر نمی‌توان‌ از آن‌ پیشگیری‌ به‌ عمل‌ آورد.
با انجام‌ معاینات‌ تخصصی‌ چشم‌ می‌توان‌ تشخیص‌ را قطعی‌ نمود. تا زمان‌ کامل‌ شدن‌ درمان‌، عینک‌ تیره‌ به‌ چشم‌ بزنید، حتی‌ در منزل‌ و مکان‌های‌ سرپوشیده‌ درمان‌ هرگونه‌ بیماری‌ زمینه‌ ساز
رژیم‌ خاصی‌ توصیه‌ نمی‌شود.
التهاب‌ عنبیه‌ با شروع‌ ناگهانی‌: درد شدید چشم‌ حساسیت‌ چشم‌ به‌ نور قرمزی‌ چشم‌ گاهی‌ کوچکتر بودن‌ مردمک‌ در چشم‌ درگیر اشک‌ ریزش‌ تاری‌ دید التهاب‌ عنبیه‌ با شروع‌ تدریجی‌: درد چشم‌ حساسیت‌ چشم‌ به‌ نور دیده‌ نقاط‌ شناور در میدان‌ دید تاری‌ دید
آرتریت‌ روماتویید [ یک‌ نوع‌ شایع‌ التهاب‌ مفاصل‌ ] کولیت‌ اولسرو عفونت‌ ویروسی‌، باکتریایی‌، قارچی‌ یا انگلی‌ سایر بیماری‌های‌ چشمی‌
عفونت‌ که‌ از یک‌ نقطه‌ دیگر بدن‌ به‌ چشم‌ گسترش‌ یافته‌ است‌. علل‌ شایع‌ عبارتند از: ـ توکسو پلاسموز ـ سل‌ ـ هیستوپلاسموز ـ سیفلیس‌ ـ سارکوئیدوز ـ ویروس‌ها
آب‌ سیاه‌ آب‌ مروارید از دست‌ دادن‌ نسبی‌ یا کامل‌ بینایی‌