همه چیز درباره  تومورهای خوش‌خیم دهان و زبان‌

تومورهای خوش‌خیم دهان و زبان‌

تومورهای‌ خوش‌خیم‌ دهان‌ و زبان‌ رشد غیرطبیعی‌ جدید در دهان‌ یا زبان‌ که‌ گسترش‌ به‌ نواحی‌ دیگر بدن‌ ندارد. تومورهای‌ خوش‌خیم‌ دهان‌ و زبان‌ معمولاً به‌طور منفرد و با رشدی‌ بسیار آهسته‌ در طی‌ 6-2 سال‌ بروز می‌کنند. این‌ تومورها ممکن‌ است‌ لب‌ها، لثه‌، کام‌، زبان‌، غشای‌ پوشاننده‌ لب‌ها و گونه‌ها، و کف‌ دهان‌ را درگیر سازند.
با برداشت‌ توده‌ از طریق‌ جراحی‌ قابل‌ علاج‌ است‌. ظاهر طبیعی‌ صورت‌ را نیز پس‌ از این‌ جراحی‌ معمولاً می‌توان‌ با جراحی‌ ترمیمی‌ بازگرداند.
برای‌ موارد خفیف‌، مصرف‌ داروهای‌ بدون‌ نسخه‌ نظیر استامینوفن‌ ممکن‌ است‌ کافی‌ باشد. در صورت‌ وجود عفونت‌، آنتی‌بیوتیک‌ تجویز می‌گردد.
محدودیتی‌ وجود ندارد
از استعمال‌ دخانیات‌ یا مصرف‌ تنباکو اجتناب‌ کنید. برای‌ معاینه‌ دندانی‌ سالیانه‌ یا جهت‌ مشکلات‌ مربوطه‌ به‌ جا افتادن‌ دندان‌های‌ مصنوعی‌ به‌ دندانپزشک‌ خود مراجعه‌ نمایید.
نمونه‌برداری‌ (برداشت‌ مقدار اندکی‌ از بافت‌ یا مایع‌ برای‌ بررسی‌ آزمایشگاهی‌ که‌ ممکن‌ است‌ به‌ تشخیص‌ کمک‌ کند) از تومور جراحی‌ برای‌ برداشت‌ تومور پس‌ از جراحی‌، دهان‌ را روزانه‌ 4-3 بار با محلول‌ تسکین‌بخش‌ آب‌نمک‌ (یک‌ قاشق‌ چایخوری‌ نمک‌ در 250 سی‌سی‌ آب‌ گرم‌ (معادل‌ یک‌ بطری‌ نوشابه‌)
پس‌ از التیام‌ محل‌ جراحی‌ رژیم‌ خاصی‌ نیاز نیست‌. تا چند روز پس‌ از جراحی‌ ممکن‌ است‌ مصرف‌ رژیم‌ مایعات‌ ضروری‌ باشد.
توده‌ای‌ در هر جای‌ دهان‌ یا زبان‌ با خصوصیات‌ زیر: توده‌ ممکن‌ است‌ زخمی‌ شده‌ و خونریزی‌ داشته‌ باشد. توده‌ ممکن‌ است‌ جا افتادن‌ مناسب‌ دندان‌های‌ مصنوعی‌ را دچار اختلال‌ کند. توده‌ ممکن‌ است‌ تکلم‌ یا بلع‌ را دچار اختلال‌ کند.
مصرف‌ تنباکو جا افتادن‌ نامناسب‌ دندان‌های‌ مصنوعی‌
علت‌ دقیق‌ آن‌ ناشناخته‌ است‌، اگرچه‌ در افراد مصرف‌کننده‌ سیگار، سیگار برگ‌، پیپ‌، تنباکوی‌ جویدنی‌ یا انفیه‌ شایع‌تر است‌
بروز تغییرات‌ سرطانی‌ در توده‌ (به‌ ندرت‌) خونریزی‌ از توده‌ عفونت‌ در محل‌ توده‌