همه چیز درباره  انتروپیون‌

انتروپیون‌

انتروپیون‌ عبارت‌ است‌ از یک‌ اختلال‌ پلک‌ (معمولاً پلک‌ پایینی‌) که‌ در آن‌ پلک‌ به‌ سمت‌ داخل‌ و به‌ درون‌ چشم‌ می‌چرخند.
  • دکتر علیرضا رمضانی هستم متخصص چشم (افتالمولوژی) فوق تخصص شبکیه اگر در رابطه با بیماری انتروپیون‌ سوالی دارید می توانید مشاوره بگیرید
معمولاً با جراحی‌ قابل‌ درمان‌ است‌.
استفاده‌ از اشک‌ مصنوعی‌ تا زمان‌ جراحی‌ آنتی‌بیوتیک‌ در صورت‌ وجود عفونت‌
محدودیتی‌ برای‌ آن‌ وجود ندارد.
در صورت‌ بروز هر گونه‌ عفونت‌ چشمی‌، برای‌ درمان‌ مراجعه‌ شود.
روزانه‌ چندین‌ بار روی‌ پلک‌ها کمپرس‌ گرم‌ بگذارد تا التهاب‌ و ناراحتی‌ تخفیف‌ یابد. برای‌ آماده‌ کردن‌ کمپرس‌ این‌ گونه‌ عمل‌ کنید: ـ مقداری‌ آب‌ گرم‌ را در یک‌ ظرف‌ تمیز بریزید. ـ یک‌ پارچه‌ تمیز را در آب‌ خیس‌ کنید. آنقدر آن‌ را بچلانید تا تقریباً خشک‌ شود. ـ پارچه‌ گرم‌ و مرطوب‌ را به‌ مدت‌ 15-10 دقیقه‌ روی‌ چشم‌ بسته‌ قرار دهید. ـ پارچه‌ را مرتباً خیس‌ کنید و بچلانید تا مرطوب‌ بماند. اگر در معرض‌ باد یا آلاینده‌ها قرار می‌گیرید، از عینک‌ یا چشم‌بندهای‌ عینک‌ مانند برای‌ محافظت‌ از چشم‌ استفاده‌ کنید. معمولاً یک‌ جراحی‌ کوچک‌ برای‌ رفع‌ مشکل‌ انجام‌ می‌گیرد.
رژیم‌ خاصی‌ توصیه‌ نمی‌شود.
التهاب‌ چشم‌ (تورم‌، قرمزی‌، درد و اشک‌ریزش‌ زیاد) که‌ در اثر ساییده‌ شدن‌ پلکِ به‌ داخل‌ چرخیده‌ و مژه‌ها به‌ قرنیه‌ ایجاد می‌شود.
پیری‌
چندین‌ عامل‌ مختلف‌ ممکن‌ است‌ باعث‌ انتروپیون‌ شوند: سست‌ شدن‌ بافت‌ حمایت‌ کننده‌ از پلک‌، همراه‌ با کشیده‌ شدن‌ عضلات‌ پلک‌ به‌ سمت‌ داخل‌ التهاب‌ مزمن‌ چشم‌ (از جمله‌ آلرژی‌)، که‌ باعث‌ ایجاد بافت‌ جوشگاهی‌ در پلک‌ می‌شود.
زخم‌ شدن‌ قرنیه‌ در اثر ساییده‌ شدن‌ پلک‌ و مژه‌ها به‌ آن‌