همه چیز درباره  انحراف تیغه بینی‌

انحراف تیغه بینی‌

انحراف‌ تیغه‌ بینی‌ کج‌ شدگی‌ یا سایر ناهنجاری‌های‌ تیغه‌ بینی‌، دیواره‌ای‌ که‌ بینی‌ را از وسط‌ به‌ دو قسمت‌ مساوی‌ تقسیم‌ می‌کند. تیغه‌ بینی‌ از دو قسمت‌ غضروفی‌ (نزدیک‌ نوک‌ بینی‌) و استخوانی‌ (نزدیک‌ پیشانی‌) تشکیل‌ شده‌ است‌.
  • دکتر حسن کرداری هستم جراحی پلاستیک بینی اگر در رابطه با بیماری انحراف تیغه بینی‌ سوالی دارید می توانید مشاوره بگیرید
معمولاً با جراحی‌ قابل‌ علاج‌ است‌. اگر علایم‌ برای‌ بیمار مشکل‌زا نباشد معمولاً جراحی‌ ضرورتی‌ ندارد.
برای‌ ناراحتی‌ خفیف‌، استفاده‌ از داروهای‌ بدون‌ نسخه‌ نظیر ضداحتقان‌ها برای‌ کاهش‌ ترشحات‌ بینی‌ ممکن‌ است‌ کافی‌ باشد. آنتی‌بیوتیک‌ها برای‌ مقابله‌ با عفونت‌، در صورت‌ لزوم‌ تجویز می‌شود. هشدار: از مصرف‌ اسپری‌های‌ بینی‌ غیرنسخه‌ای‌ خودداری‌ کنید.
پس از جراحی به تدریج فعالیت های طبیعی خود را از سر گیرید
از وارد آمدن‌ ضربه‌ به‌ بینی‌ پیشگیری‌ کنید. برای‌ ورزش‌های‌ پر برخورد و دوچرخه‌سواری‌ از کلاه‌های‌ محافظ‌ استفاده‌ کنید. هنگام‌ سوار شدن‌ در اتومبیل‌ کمربند ایمنی‌ خود را ببندید.
این‌ وضعیت‌ با مشاهده‌ داخل‌ بینی‌ با استفاد از یک‌ چراغ‌ واسپکولوم‌ بینی‌ تشخیص‌ داده‌ می‌شود. جراحی‌ برای‌ اصلاح‌ انحراف‌ تیغه‌ بینی‌ (گاهی‌). روش‌های‌ جراحی‌ عبارتند از: ـ برداشت‌ زیرمخاطی‌ که‌ انسداد را کاهش‌ می‌دهد. ـ رینوپلاستی‌ که‌ بدشکلی‌ کالبدشناختی‌ بینی‌ را اصلاح‌ می‌کند. ـ سپتوپلاستی‌ که‌ انسداد بینی‌ را کاهش‌ داده‌ و نمای‌ آن‌ را بهبود می‌بخشد.
رژیم‌ خاصی‌ نیاز نیست‌.
کجی‌ واضح‌ بینی‌ انسداد راه‌هوای‌ بینی‌ ترشح‌ بینی‌ بدون‌ علامت‌، در اکثر موارد