همه چیز درباره  بیماری التهاب قرنیه (کراتیت‌)

بیماری التهاب قرنیه (کراتیت‌)

کراتیت‌ عبارت‌ است‌ از التهاب‌ قرنیه‌ (قسمت‌ شفاف‌ در جلو و وسط‌ چشم‌ که‌ در جلوی‌ مردمک‌ قرار دارد).
  • دکتر علیرضا رمضانی هستم متخصص چشم (افتالمولوژی) فوق تخصص شبکیه اگر در رابطه با بیماری بیماری التهاب قرنیه (کراتیت‌) سوالی دارید می توانید مشاوره بگیرید
به‌ علت‌ بستگی‌ دارد. با درمان‌ زود هنگام‌، اکثر انواع‌ التهاب‌ قرینه‌ قابل‌ معالجه‌ هستند.
قطره‌ها و پمادهای‌ آنتی‌بیوتیکی‌ و ضدویروسی‌ برای‌ درمان‌ هرگونه‌ التهاب‌ چشم‌ به‌ پزشک‌ مراجعه‌ کنید. به‌ هیچ‌ عنوان‌ قطره‌ چشمی‌ کورتونی‌ در چشم‌ نچکانید. این‌ کار ممکن‌ است‌ بیماری‌ را بدتر کند یاحتی‌ باعث‌ سوراخ‌ شدن‌ کره‌ چشم‌ شود.
پانسمان‌ چشم‌ فعالیت‌ را محدود می‌کند. فعالیت‌های‌ عادی‌ خود را تدریجاً از سر گیرید.
اگر کار شماطوری‌ است‌ که‌ احتمال‌ آسیب‌ به‌ چشم‌ وجود دارد، عینک‌ محافظ‌ به‌ چشم‌ بزنید. رژیم‌ غذایی‌ متعادل‌ حاوی‌ ویتامین‌ آ کافی‌ داشته‌ باشید یا مکمل‌ مولتی‌ ویتامین‌ حاوی‌ ویتامین‌ آ مصرف‌ کنید.
با معاینه‌ تخصصی‌ چشم‌، تشخیص‌ التهاب‌ قرینه‌ قطعی‌ می‌شود. امکان‌ دارد آزمون‌ سنجش‌ بینایی‌ نیز انجام‌ گیرد. درمان‌ معمولاً شامل‌ داروهای‌ چشمی‌ است‌. غالباً پانسمان‌ موقتی‌ چشم‌ ضروری‌ است‌. این‌ امر ممکن‌ است‌ از توانایی‌ شما در مراقبت‌ از خود بکاهد. جراحی‌ برای‌ تعویض‌ قرینه‌ تنها در مورد شدید
رژیم‌ خاصی‌ توصیه‌ نمی‌شود.
درد چشم‌ حساسیت‌ به‌ نور اشک‌ ریزش‌
تغذیه‌ نامناسب‌، خصوصاً کمبود ویتامین‌ آ وجود یک‌ بیماری‌ که‌ مقاومت‌ بدن‌ را کاهش‌ داده‌ باشد. محیط‌ زندگی‌ شلوغ‌ یا غیر بهداشتی‌ عفونت‌های‌ ویروسی‌ در سایر نقاط‌ بدن‌، خصوصاً تب‌خال‌ اطراف‌ دهان‌ یا تب‌خال‌ اطراف‌ دهان‌ یا تب‌خال‌ تناسلی‌
عفونت‌های‌ باکتریایی‌، ویروسی‌ یا قارچی‌. شایعترین‌ آنها عفونت‌ با ویروس‌ تب‌خال‌ است‌. خشکی‌ چشم‌ در اثر اشکال‌ در پلک‌ یا عدم‌ تشکیل‌ اشک‌ به‌اندازه‌ کافی‌ وجود جسم‌ خارجی‌ در چشم‌ نور شدید، مثلاً ناشی‌ از جوشکاری‌ یا انعکاس‌ نور شدید خورشید از برف‌ یا آب‌. توجه‌ داشته‌ باشید که‌ علایم‌ ممکن‌ است‌ تا 24 ساعت‌ پس‌ از مواجهه‌ ظاهر نشوند. کمبود ویتامین‌ آ (در صورت‌ داشتن‌ رژیم‌ غذایی‌ طبیعی‌، به‌ ندرت‌ رخ‌ می‌دهد). آلرژی‌ یا حساسیت‌ چشم‌ به‌ مواد آرایشی‌، آلودگی‌ هوا، ذرات‌ معلق‌ (گرده‌ گیاهان‌، گرد و غبار، قارچ‌ یا مخمر) و سایر مواد آلرژی‌زا
آب‌ سیاه‌ زخم‌ شدن‌ قرینه‌ تشکیل‌ جوشگاه‌ دایمی‌ در چشم‌ از دست‌ دادن‌ بینایی‌