همه چیز درباره  آبسه آنورکتال‌

آبسه آنورکتال‌

آبسه‌ آنورکتال‌ عبارت‌ است‌ از بروز آبسه‌ (تجمع‌ چرک‌ ناشی‌ از عفونت‌) در ناحیه‌ اطراف‌ مقعد و راست‌ روده‌. این‌ بیماری‌ در مردان‌ و در کسانی‌ که‌ مبتلا به‌ بعضی‌ بیماری‌های‌ گوارشی‌ هستند بیشتر دیده‌ می‌شود. این‌ آبسه‌ ممکن‌ است‌ درست‌ در ناحیه‌ سوراخ‌ مقعدی‌ یا به‌ طورعمقی‌تر در جدار راست‌ روده‌ تشکیل‌ شود.
  • دکتر جمال میرزایی هستم متخصص عفونی فوق تخصص عفونی اگر در رابطه با بیماری آبسه آنورکتال‌ سوالی دارید می توانید مشاوره بگیرید
بهبود آبسه‌ به‌ آهستگی‌ صورت‌ می‌گیرد و زمان‌ آن‌ بسته‌ به‌ وسعت‌ آبسه‌ متفاوت‌ است‌. اگر عارضه‌ای‌ اتفاق‌ نیافتاد، آبسه‌ در عرض‌ 6 ماه‌ کاملاً بهبود می‌یابد.
برای‌ عفونت‌ ممکن‌ است‌ آنتی‌بیوتیک‌ یا داروی‌ ضدقارچ‌ تجویز شود. مسهل‌های‌ نرم‌کننده‌ مدفوع‌ برای‌ جلوگیری‌ از یبوست‌
پس‌ از جراحی‌، در زودترین‌ زمان‌ ممکن‌ فعالیت‌های‌ عادی‌ خود را از سربگیرید.
جلوی‌ بروز یبوست‌ را بگیرید.  از تنقیه‌ خودداری‌ کنید.
تشخیص‌ با معاینه‌ بالینی‌ داده‌ می‌شود. درمان‌ شامل‌ بازکردن‌ آبسه‌ و تخلیه‌ آن‌ است‌. حین‌ جراحی‌ از بی‌حسی‌ موضعی‌ استفاده‌ می‌شود. برای‌ آبسه‌های‌ عمقی‌تر در راست‌ روده‌، معمولاً از بیهوشی‌ عمومی‌ استفاده‌ می‌شود. نشستن‌ در لگن‌ آب‌ گرم‌ هر 4-2 ساعت‌، پس‌ از عمل‌ جراحی‌، هر بار برای‌ 20 دقیقه‌ در لگن‌ یا وان‌ حمام‌ که‌ ارتفاع‌ آب‌ گرم‌ در آن‌ 20-15 سانتیمتر است‌ بنشینید. استفاده‌ از صفحه‌ گرم‌کننده‌، لامپ‌ گرم‌کننده‌ یا کمپرس‌ گرم‌ برای‌ تخفیف‌ درد جلوی‌ بروز یبوست‌ را بگیرید. در صورت‌ احساس‌ اجابت‌ مزاج‌، از آن‌ خودداری‌ نکنید، حتی‌ اگر درد داشته‌ باشید. یبوست‌ می‌تواند باعث‌ افزایش‌ فشارروی‌ زخم‌ محل‌ جراحی‌ شود. دستورات‌ پزشک‌ را در رابطه‌ با تعویض‌ پانسمان‌ و تمیز نگاه‌ داشتن‌ محل‌ جراحی‌ رعایت‌ کنید.
افزایش‌ میزان‌ فیبر در رژیم‌ غذایی‌ می‌تواند به‌ کاهش‌ خطر بروز یبوست‌ کمک‌ کند.
تورم‌ (در آبسه‌های‌ سطحی‌). درد به‌ هنگام‌ لمس‌ راست‌ روده‌. درد ضرباندار. تب‌ و دیگر علایم‌ جدی‌تر در مورد آبسه‌های‌ عمقی‌تر. درد به‌ هنگام‌ اجابت‌ مزاج‌
افراد مبتلا به‌ بیماری‌ گوارشی‌. تزریق‌ برای‌ درمان‌ بواسیر داخلی‌. آسیب‌ ناشی‌ از نوک‌ وسیله‌ تنقیه‌. زخم‌ ناسب‌ ار دفع‌ پوسته‌ تخم‌مرغ‌ یا استخوان‌ ماهی‌. جسم‌ خارجی‌. بواسیر بیرون‌زده‌
باکتری‌های‌ شایع‌ مثل‌ استافیلوکوک‌ و اشرشیاکولی‌ شایع‌ترین‌ علل‌ هستند. گاهی‌ عفونت‌های‌ قارچی‌ باعث‌ بروز این‌ آبسه‌ می‌شوند.
احتمال‌ ایجاد فیستول‌ مقعدی‌. عود آبسه‌ در صورت‌ عدم‌ درمان‌ علت‌ زمینه‌ساز