همه چیز درباره  بیماری اکتروپیون‌

بیماری اکتروپیون‌

اکتروپیون‌ عبارت‌ است‌ از مشکلی‌ در پلک‌ به‌ طوری‌ که‌ پلک‌ ضعیف‌ شده‌ و به‌ سمت‌ خارج‌ چرخیده‌ باشد (سطح‌ پشتی‌ آن‌ به‌ سمت‌ بیرون‌ قرار گیرد).
معمولاً با جراحی‌ قابل‌ درمان‌ است‌.
استفاده‌ از اشک‌ مصنوعی‌ تا زمان‌ جراحی‌ آنتی‌بیوتیک‌ در صورت‌ وجود عفونت‌
محدودیتی‌ برای‌ آن‌ وجود ندارد.
در حال‌ حاضر نمی‌توان‌ از آن‌ پیشگیری‌ به‌ عمل‌ آورد.
درمان‌ شامل‌ انجام‌ یک‌ جراحی‌ کوچک‌ برای‌ برقراری‌ کشش‌ مناسب‌ در پلک‌ است‌. برای‌ تخفیف‌ التهاب‌ و ناراحتی‌، روزانه‌ چندین‌ بار کمپرس‌ گرم‌ روی‌ پلک‌ها بگذارید. برای‌ آماده‌ کردن‌ کمپرس‌ این‌ گونه‌ عمل‌ کنید: ـ مقداری‌ آب‌ گرم‌ را در یک‌ ظرف‌ تمیز بریزید. ـ یک‌ پارچه‌ تمیز را در آب‌ خیس‌ کنید. آنقدر آن‌ را بچلانید تا تقریباً خشک‌ شود. ـ پارچه‌ گرم‌ و مرطوب‌ را به‌ مدت‌ 15-10 دقیقه‌ روی‌ چشم‌ بسته‌ قرار دهید. ـ پارچه‌ را مرتباً خیس‌ کنید و بچلانید تا مرطوب‌ بماند. اگر در معرض‌ باد یا آلاینده‌ها قرار می‌گیرید، از عینک‌ یا چشم‌بندهای‌ عینک‌ مانند برای‌ محافظت‌ از چشم‌ استفاده‌ کنید.
رژیم‌ خاصی‌ توصیه‌ نمی‌شود.
به‌ خارج‌ چرخیدن‌ پلک‌ (معمولاً پلک‌ پایین‌) که‌ ظاهری‌ نازیبا دارد. التهاب‌ (درد، قرمزی‌ و تورم‌) در پلک‌ خشکی‌ چشم‌ در اثر بیرون‌ ریختن‌ قطرات‌ اشک‌ روی‌ گونه‌، به‌ جای‌ اینکه‌ روی‌ چشم‌ بلغزند و آن‌ را مرطوب‌ کنند.
بالا بودن‌ سن‌
ضعیف‌ شدن‌ عضلات‌ و بافت‌هایی‌ که‌ در حالت‌ طبیعی‌ پلک‌ را روی‌ چشم‌ نگاه‌ می‌دارند. فلج‌ رشته‌های‌ عصبی‌ که‌ به‌ عضلات‌ پلک‌ می‌روند. جمع‌ شدن‌ بافت‌ جوشگاهی‌ (ناشی‌ از سوختگی‌ها، زخم‌ها، یا عمل‌ جراحی‌) در نزدیکی‌ چشم‌
آسیب‌ به‌ قرنیه‌ در اثر خشکی‌
گیاهان دارویی-ساینادنت