همه چیز درباره  بیماری آمپیم‌

بیماری آمپیم‌

آمپیم‌ عبارت‌ است‌ از تجمع‌ چرک‌ در یکی‌ از حفرات‌ بدن‌. معمولاً در فضای‌ اطراف‌ ریه‌ها بین‌ لایه‌های‌ پرده‌ جنب‌ دچار عفونت‌، اتفاق‌ می‌افتد. آمپیم‌ به‌ علت‌ استفاده‌ از آنتی‌بیوتیک‌ها تقریباً به‌ ندرت‌ رخ‌ می‌دهد.
درمان‌ موفقیت‌آمیز به‌ کشف‌ و درمان‌ بیماری‌ زمینه‌ساز بستگی‌ دارد. خارج‌ کردن‌ چرک‌ از فضای‌ تجمع‌ چرک‌ باعث‌ تسریع‌ بهبود می‌شود. برای‌ درمان‌ معمولاً نیاز به‌ تجویز دوز بالای‌ آنتی‌بیوتیک‌ وجود دارد و بیمار غالباً باید بستری‌ شود.
آنتی‌بیوتیک‌ برای‌ مبارزه‌ با عفونت‌ برای‌ درد خفیف‌ می‌توان‌ از استامینوفن‌ استفاده‌ کرد.
تا زمانی‌ که‌ درد و تب‌ برطرف‌ نشده‌ باشد فعالیت‌ خود را کم‌ کنید. سپس‌ فعالیت‌های‌ عادی‌ خود را تدریجاً از سرگیرید. بهبود کامل‌ حدود دو ماه‌ زمان‌ می‌برد.
در صورت‌ بروز هر گونه‌ بیماری‌ یا عفونت‌ جدی‌ که‌ ممکن‌ است‌ باعث‌ آمپیم‌ شود، برای‌ درمان‌ به‌ پزشک‌ خود مراجعه‌ کنید.
برای‌ تشخیص‌، کشت‌ چرک‌ و نیز عکس‌برداری‌ از قفسه‌ سینه‌ با اشعه‌ ایکس‌ انجام‌ می‌گیرد. درمان‌ معمولاً شامل‌ جراحی‌ برای‌ باز کردن‌ حفره‌ عفونی‌ شده‌ و تخلیه‌ چرک‌ است‌. این‌ روش‌ توراکوسنتز نامیده‌ می‌شود. سیگار نکشید.
رژیم‌ خاصی‌ توصیه‌ نمی‌شود مکمل‌های‌ ویتامینی‌ بخورید و مایعات‌ بیشتر بنوشید.
درد قفسه‌ سینه‌. این‌ درد می‌تواند از یک‌ ناراحتی‌ مبهم‌ تا درد تند و تیز، متغیر باشد. درد غالباً با سرفه‌ یا تنفس‌ بدتر می‌شود. درد ممکن‌ است‌ به‌ قسمت‌ پایینی‌ قفسه‌ سینه‌ یا شکم‌ گسترش‌ یابد. تنفس‌ تند و سطحی‌ لرز تب‌ خستگی‌ شدید سرفه‌ خشک‌ تنفس‌ بد بو کاهش‌ وزن‌
تغذیه‌ نامناسب‌ بیماری‌ اخیر (قسمت‌ علل‌ را ببینید) سیگار کشیدن‌ خستگی‌ یا کار زیاد آب‌ و هوای‌ سرد و مرطوب‌ محیط‌ زندگی‌ شلوغ‌ و غیر بهداشتی‌
عارضه‌ای‌ از: عفونت‌های‌ ریه‌ یا قفسه‌ سینه‌، مثل‌ ذات‌الریه‌، سل‌، یا آبسه‌ ریه‌ روی‌ هم‌ خوابیدن‌ ریه‌ یا آسیب‌ به‌ قفسه‌ سینه‌ وجود سرطان‌ در سایر نقاط‌ بدن‌ بیماری‌ از گروه‌ بیماری‌های‌ درگیر کننده‌ بافت‌ همبند و عروق‌، مثل‌ لوپوس‌ اریتمای‌ منتشر بروز عفونت‌ در نقطه‌ای‌ دیگر از بدن‌ که‌ به‌ قفسه‌ سینه‌ گسترش‌ یافته‌ باشد. نارسایی‌ احتقانی‌ قلب‌ بیماری‌ کلیه‌ بیماری‌ کبد
مننژیت‌ (عفونت‌ پرده‌ پوشاننده‌ مغز) پریکاردیت‌ (عفونت‌ پرده‌ دور قلب‌) آندوکاردیت‌ (عفونت‌ دریچه‌های‌ قلب‌) آبسه‌ مغز