همه چیز درباره  بالانیت‌

بالانیت‌

بالانیت‌ (التهاب‌ سر آلت‌ تناسلی‌ مرد) عبارت‌ است‌ از التهاب‌ سر آلت‌ تناسلی‌ مرد و گاهی‌ پوست‌ پوشاننده‌ آن‌ (در کسانی‌ که‌ ختنه‌ نشده‌اند). در کسانی‌ که‌ ختنه‌ نشده‌اند، پوست‌ پوشاننده‌ به‌ علت‌ التهاب‌ قابلیت‌ جابجایی‌ ندارد.
  • دکتر شیوا متقی هستم متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری(اورولوژی) اگر در رابطه با بیماری بالانیت‌ سوالی دارید می توانید مشاوره بگیرید
  • دکتر مجتبی عاملی هستم متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری(اورولوژی) فوق تخصص اندویورولوژی و لاپاراسکوپی اگر در رابطه با بیماری بالانیت‌ سوالی دارید می توانید مشاوره بگیرید
  • دکتر پیمان رحمانی زاده هستم متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری(اورولوژی) فلوشیپ ارولوژی اگر در رابطه با بیماری بالانیت‌ سوالی دارید می توانید مشاوره بگیرید
با درمان‌، معمولاً در عرض‌ یک‌ تا دو هفته‌ خوب‌ می‌شود.
کرم‌ استرویید برای‌ کنترل‌ تورم‌ آنتی‌بیوتیک‌ مالیدنی‌ یا خوراکی‌ برای‌ مبارزه‌ با عفونت‌ آسپیرین‌ یا استامینوفن‌ برای‌ رفع‌ درد و تب‌ خفیف‌
استراحت‌ در رختخواب‌ در صورت‌ وجود تب‌ خودداری‌ از نزدیکی‌، به‌ هنگام‌ درمان‌ پس‌ از بهبود عفونت‌ فعالیت‌های‌ عادی‌ خود را از سر گیرید.
ختنه‌ کردن‌ شیرخوار شستن‌ ناحیه‌ با آب‌ و صابون‌، به‌ خصوص‌ پس‌ از نزدیک‌ از تماس‌ با مواد آلرژی‌زا خودداری‌ کنید. استفاده‌ از کاندوم‌
شاید کشت‌ از ترشح‌ موجود در ناحیه‌ عفونی‌ شده‌ توصیه‌ شود. برای‌ تخفیف‌ درد از آب‌ گرم‌ استفاده‌ نمایید. در صورت‌ عود التهاب‌ به‌ دفعات‌ یا تشکیل‌ بافت‌ جوشگاهی‌، جراحی‌ برای‌ ختنه‌ انجام‌ خواهد شد.
هیچ‌ رژیم‌ خاصی‌ توصیه‌ نمی‌شود.
درد، قرمزی‌، خارش‌ و تورم‌ در ناحیه‌ مزبور التهاب‌ پوست‌ پوشاننده‌ بزرگ‌ شدن‌ گره‌های‌ لنفاوی‌ در ناحیه‌ کشاله‌ ران‌ تب‌ و لرز (نادر) ترشح‌ از نوک‌ آلت‌ (نادر) سوزش‌ ادرار (نادر)
بهداشت‌ نامناسب‌ ضربه‌ یا آسیب‌ خفیف‌ به‌ پوست‌ پوشاننده‌ یا خود آلت‌ ختنه‌ نشدن‌ دیابت‌ شیرین‌ (مرض‌ قند) عفونت‌ مجرای‌ تناسلی‌ شریک‌ جنسی‌ با قارچ‌ (کاندیدا)
عفونت‌ ناشی‌ از باکتری‌ها ( بورلیا ونسانتی‌ ، استرپتوکک‌ها) یا قارچ‌ ( کاندیدا آلبیکانس‌ ) آلرژی‌ به‌ مواد شیمیایی‌ موجود در لباس‌ زیر، کرم‌ ضدبارداری‌، یا لاتکس‌ کاندوم‌ واکنش‌ به‌ بعضی‌ داروها فشارآوردن‌ پوست‌ پوشاننده‌ به‌ سر آلت‌
زخم‌ شدن‌ آلت‌ گسترش‌ عفونت‌ به‌ لایه‌های‌ عمقی‌تر پوست‌ آلت‌ عفونت‌ مجاری‌ ادراری‌