همه چیز درباره  انعقاد داخل عروق منتشر

انعقاد داخل عروق منتشر

انعقاد داخل‌ عروق‌ منتشر عبارت‌ است‌ از یک‌ اختلال‌ جدی‌ در مکانسیم‌های‌ انعقاد خون‌، که‌ منجر به‌ خونریزی‌ خارجی‌ یا داخلی‌ می‌شود. این‌ اختلال‌، عارضه‌ای‌ از بعضی‌ مشکلات‌ زمینه‌ساز دیگر به‌ شمار می‌رود.
اگر علت‌ زمینه‌ساز انعقاد داخل‌ عروقی‌ منتشر به‌ سرعت‌ درمان‌ شود، احتمال‌ می‌رود که‌ فرد بهبود یابد.
تزریق‌ خون‌ یا فرآورده‌های‌ خونی‌ تزیق‌ هپارین‌ (یک‌ داروی‌ ضدانعقاد) آنتی‌بیوتیک‌ برای‌ عفونت‌
استراحت‌ در رختخواب‌
جهت‌ درمان‌ علت‌ زمینه‌ساز فوراً به‌ پزشک‌ مراجعه‌ کنید.
اغلب‌ بیمارانی‌ که‌ گرفتار این‌ اختلال‌ شده‌اند به‌ طور ناامیدانه‌ای‌ بدحال‌ هستند و نیازمند مراقبت‌ ویژه‌ در بیمارستان‌ هستند. کمکی‌ که‌ اعضای‌ خانواده‌ می‌توانند، بکنند این‌ است‌ که‌ نگرشی‌ مثبت‌ و امیداوارانه‌ داشته‌ باشند. به‌ هنگام‌ بهبودی‌، کروت‌ روی‌ زخم‌ها را بر ندارید. این‌ کار ممکن‌ است‌ باعث‌ خونریزی‌ مجدد شود. گاهی‌ برای‌ رفع‌ علت‌ زمینه‌ساز، جراحی‌ انجام‌ می‌شود.
رژیم‌ خاصی‌ توصیه‌ نمی‌شود. هر نوع‌ غذایی‌ که‌ بیمار بتواند برحسب‌ وضعیتش‌ تحمل‌ کند.
خونریزی‌ در یک‌ یا چند نقطه‌ بدن‌. خونریزی‌ ممکن‌ است‌ شدید باشد. علایم‌ شایع‌ خونریزی‌ عبارتند از: ـ استفراغ‌ خونی‌ یا مدفوع‌ سیاه‌ و قرمز ـ خونریزی‌ از مجرای‌ تناسلی‌ زنان‌ (جدا از خونریزی‌ عادت‌ ماهانه‌) ـ قرمز یا تیره‌ شدن‌ ادرار ـ بروز خون‌ مردگی‌ بدون‌ دلیل‌ درد شدید شکم‌ یا کمر در نتیجه‌ خونریزی‌ داخلی‌ در اعضای‌ بدن‌ تشنج‌ (به‌ندرت‌) اغما (به‌ندرت‌)
تغذیه‌ نامناسب‌ کاهش‌ مقاومت‌ بدن‌ در اثر بیماری‌
خالی‌ شدن‌ خون‌ از مواد مؤثر در انعقاد و تثبیت‌ لخته‌، که‌ موجب‌ بروز خونریزی‌های‌ گسترده‌ می‌شود. بروز این‌ حالت‌ علل‌ مختلفی‌ دارد: اختلالات‌ حاملگی‌، مثل‌ جفت‌ سر راهی‌، کنده‌ شدن‌ زودرس‌ جفت‌، یا مسمومیت‌ حاملگی‌ (اکلامپسی‌) عفونت‌ گسترده‌ یا عمده‌ سرطان‌ گسترده‌ بعضی‌ از انواع‌ جراحی‌ تخریب‌ گسترده‌ بافتی‌، مثلاً در سوختگی‌های‌ وسیع‌ گزیده‌ شدن‌ توسط‌ مار سمی‌ تزریق‌ خون‌ جور نشده‌ با خون‌ گیرنده‌
نارسایی‌ کلیه‌ شوک‌ قانقاریا و از دست‌ دادن‌ اندام‌ خونریزی‌ در حفره‌ ریه‌