بهمن پیچ

تأیید شده توسط تیم پزشکی دکترساینا دریافت مشاوره آنلاین

فهرست آنچه می‌خوانید:

فواید

▪️ بهمن پیچ خاصیت نرم کننده داشته و نیز بعنوان قاض و ضد نفخ مصرف سنتی دارد .
▪️ در داروهای چینی، غنچه های این گل برای درمان علایم تب مورد استفاده واقع می شود.
▪️ غنچه های این گیاه سموم بدن را دفع می کند و علایم انواع اسهال را رفع می کند. برای درمان اسهال در طب چینی، غنچه ها را کمی تفت می دهند و سپس مصرف می کنند.
▪️ چای این گیاه زخم، ورم چشم، گلو و سینه را برطرف می کند.
▪️ چای پیچ امین الدوله سردرد را از بین می برد.
▪️ دم کرده تهیه شده از برگ های این گیاه که خاصیت ضدعفونی کننده دارد، به عنوان غرغره و دهان شویه برای بهداشت دهان به کار برده می شود.
▪️ عصاره به دست آمده از این گل، سرفه های مزمن، آسم و اختلالات تنفسی را درمان می کند.
▪️ چای این گل با عفونت های مثانه مقابله می کند.
▪️ چای آن باکتری هایی را که عفونت های سل، سالمونلا ایجاد می کند از بین می برد.
▪️ چای این گیاه مجرای تنفسی را باز و حالت تهوع ایجاد شده به علت هپاتیت c را درمان می کند.
▪️ روغن آن، حرارت، نفخ و سموم را از خون و کبد دفع می کند.
▪️ روغن این گیاه گلودرد، لکه های پوست و جوش های ریز را درمان می کند.
▪️ برای از بین بردن خشکی و شکنندگی مو و نرم کردن مو کمی روغن این گل را به شامپو و یا نرم کننده دیگر اضافه کنید.
▪️ افزودن چند قطره روغن این گل به آب حمام باعث نشاط می شود.

مضرات

مصرف بهمن پیچ بخصوص در مورد اطفال باید با نظارت پزشک متخصص‌انجام گیرد.

طرز استفاده

▪️ میوه ی درخت نرم کنندهء پوست و مخاط است و قابض مى‌باشد و براى رفع نفخ‌شکم اطفال و گریپ روده ی بچه‌ها نافع است.

▪️ از پوست درخت در هند براى معالجه ی اسهال و اسهال خونى و صفرایى بودن استفاده مى‌شود.از عصارهء ریشهء آن براى‌معالجهء بیمارى قند و رفع چرک حفره‌هاى بدن خصوصا چرک که در اثر عفونتهاى‌ابتدایى در ریه مى‌باشد به کار مى‌رود.

▪️ در شبه جزیرهء مالایا از میوه ی آن در یک ترکیب دارویى تانن‌داربراى تقویت زنان پس از وضع حمل مصرف مى‌شود.

▪️ و از میوه و ریشه ی آن‌تواما براى افزایش اشتها و معالجه ی روماتیسم استفاده مى‌شود .

▪️ در اندونزى از میوه ی آن در استعمال داخلى و خارجى براى معالجه ی گرفتگى عضلات وبیمارى‌هاى پشت و کمر استفاده مى‌شود.

▪️ تخم آن مدر است و نرم کننده ی سینه‌است و در موارد برونشیت و ناراحتى‌هاى گلو و ریه‌ها و سرفه و سرماخوردگى نافع‌است و به عنوان پادزهر گزش عقرب مصرف مى‌شود.

ترکیبات

از نظر ترکیبات شیمیایى در گیاه بخصوص در پوست درخت وجود موادفیتوسترول،کلروپلاست پیگمان‌ یک هایدروکسى-کوبوکسیلیک اسید
مادهء رنگى به رنگ زرد نارنجى و ساپونین و قند و فلوبوتانن‌ و لیینین تأیید شده است.

شاید بپسندید
نظر یا سوال خود را به اشتراک بگذارید