گل آتشین،گل تابستانه

0
تأیید شده توسط تیم پزشکی دکتر ساینا
تأیید شده توسط تیم پزشکی دکترساینا دریافت مشاوره آنلاین

فهرست آنچه می‌خوانید:

فواید

۱.درمان بیماری های قلبی : فراورده های آدونیس را می توان برای درمان بسیاری از ناراحتی های قلبی از جمله ورم ماهیچه های قلب ( میو کاردیت )، تپش قلب، نارسائی های دریچه میترال و … به کار برد، به این منظور می توان از دم کرده ۲ تا ۴ گرم آن در ۲۰۰ گرم آب مقطر که در روز چند بار مصرف می شود استفاده نمود. همچنین می توان عصاره تازه گیاه را مستقیماً مصرف نمود ولی با توجه به مزه بسیار تلخ آن بهتر است عصاره مذکور در کمی آب قند حل شده و مصرف شود.
۲.درمان سنگ کلیه : با توجه به اینکه آدونیس یک ادار آوری قوی می باشد مصرف دم کرده یا عصاره روان آن می توان سنگ کلیه را درمان نماید.
۳.درمان یبوست : آدونیس را به شکل دم کرده یا عصاره روان می توان به عنوان ملین نیز مصرف نمود.

مضرات

مضراتی برا ی گل آتشین ذکر نشده است.

طرز استفاده

گیاه چند ساله و همیشه سبز یا نیمه خزان کننده به ارتفاع ۳۰ سانتی‌متر و گستردگی ۲۳ سانتی‌متر است. برگ‌های آن سرنیزه‌ای شکل و سبز، آبی بوده و گل‌های صورتی کم‌رنگ آن در بهار و تابستان ظاهر می‌شوند…
ـ نیازها:
به مکان آفتابی و خاک غنی و قلیائی با زهکشی خوب نیاز دارد و حداقل دمای قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتی‌گراد است.
ـ ازدیاد:
از طریق تهیه قلمه چوب نرم در بهار یا کاشت بذر در پائیز امکان‌پذیر است.

ترکیبات

به نظر می رسد ماده مؤثر موجود در این گیاه دارویی ماده ای مشابه با آدونیدین باشد که در گونه Adonis vernalis یافت می شود البته اثر ماده یافت شده به مراتب کمتر از آدونیدین است. لازم به ذکر است آدونیس بهاره یا Adonis vernalis که گیاه دارویی بسیار عالی است در ایران رویش نداشته و بومی اروپاست.

شاید بپسندید
نظر یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

مجله سلامت دکترساینا


دکترساینا