لوموستین Lomustine

اشکال دارویی لوموستین Lomustine

Cap : 40 mg

مصرف در دوران حاملگی لوموستین Lomustine

D – مطالعات کافی درباره مصرف داروی این گروه شواهدی مبنی بر وجود خطر برای جنین انسان وجود دارد ولی در بعضی از موارد منافع دارو ممکن است استفاده از آن را اجتناب ناپذیر نماید. و در مقابل منافع دارو خطرات احتمالی دارو را باید پذیرفت

مکانیزم اثر لوموستین Lomustine

جذب: گوارشی
دفع: ادرار
مکانیسم اثر: یک نیتروز اوره با آثار و مصارف مشابه کارموستین است

تداخلات مهم لوموستین Lomustine

موارد منع مصرف لوموستین Lomustine

در صورتی که بیماری واکسن ویروسی زنده دریافت کرده باشد یا مبتلا به عفونت ویروسی باشد این دارو منع مصرف دارد. بی خطر بودن مصرف آن در حاملگی و شیر دهی ثابت نشده است. در بیمارانی که دچار کاهش پلاکت، لکوسیت یا اریتروسیت های خون شده اند و بیماران مبتلا به اختلال عملکرد کلیه یا کبد با احتیاط مصرف شود در صورتی که فرد مبتلا به عفونت است و یا سابقه مصرف داروهای سیتوتوکسیک یا رادیو تراپی دارد نیز باید با احتیاط مصرف شود.

مصرف لوموستین Lomustine در دوران شیردهی

مصرف مطمئن و بی خطر این دارو در انسان در ایام بارداری هنوز به اثبات نرسیده است و توصیه می شود از مصرف این دارو در دوران حاملگی خودداری شود اما چنانچه فواید مصرف این دارو در دوران حاملگی بیشتر از خطرات احتمالی برروی جنین باشد آنگاه می توان از آن بهره جست، از آن جا که این دارو در شیر حضور پیدا می کند، بنابراین مادر نباید تا زمانی که تحت درمان با این دارو است به فرزند خود شیر بدهد.

اشکال دارویی لوموستین Lomustine

کپسول لوموتسین مداک ۴۰ میلی گرم