درمان های خانگی پوکی استخوان

یک ماه قبل خواندن 6 دقیقه

ورزش

ورزش، می تواند به شما در درمان علائم پوکی استخوان کمک کند ، به شما کمک می کند تا استقامت خود را افزایش دهید، و عضلات اطراف مفاصل خود تقویت کنید این ،به نوبه خود باعث تحرک و پویایی می شود. علاوه بر این، ورزش به از دست دادن وزن نیز کمک می کند . انجام تمرینات هوازی، مانند؛ راه رفتن، دوچرخه سواری و یا شنا برای 30 دقیقه در روز و 5 بار در هفته را، امتحان کنید. تمرینات وزنی سبک و تمرینات مقاومتی را چند بار در هفته برای داشتن عضلات قوی تر انجام دهید ، تمرینات جنبشی را حداقل 30 دقیقه در روز انجام دهید. از ورزش هایی که تحرک زیادی دارند و و احتمال ایجاد جراحت در آنها وجود دارد، اجتناب کنید ؛ در صورت نیاز، از یک متخصص برای کمک به برنامه ریزی یک برنامه ورزشی مناسب با وضعیت سلامت و شیوه زندگی خود استفاده کنید.

کمپرس های گرم و سرد

می توانید از هر دو کمپرس گرم و سرد ، برای مدیریت درد مفاصل ناشی از پوکی استخوان استفاده کنید در حالی که کمپرس داغ باعث کاهش درد و سفتی عضله می شود، کمپرس سرد باعث کاهش تورم و التهاب می شود.آب داغ در یک بطری بریزید و آن رادر یک حوله نازک بپیچانید، با این روش یک کمپرس آب داغ دارید ، چند تکه یخ را در یک حوله نازک بپیچید، و یک کمپرس سرد دارید. کمپرس گرم را روی مفاصل آسیب دیده خود، به مدت 2 تا 3 دقیقه قرار دهید سپس آن را با کمپرس سرد جایگزین کنید و اجازه دهید تا 1 دقیقه بماند این فرآیند را ،15 تا 20 دقیقه چند بار در روز تکرار کنید.

توجه داشته باشید:بسته به شرایط شما، می توانید این کمپرس ها را به طور جداگانه هم استفاده کنید.

ماساژ درمانی

به طور منظم ماساژ دادن مناطق آسیب دیده، کمک به کاهش شدت درد، تورم و التهاب ناشی از پوکی استخوان می کند علاوه بر این، ماساژ گردش خون را بهبود می بخشد و اثر آرام بخشی بر عضلات ملتهب شده دارد. با استفاده از ضربات ملایم، مناطق آسیب دیده را با روغن زیتون گرم یا روغن نارگیل چند بار در روز ماساژ دهید اگر ماساژ شرایط و دردتان را بدتر کرد، انجام ماساژ را متوقف کنید. همچنین می توانید یک روغن ماساژ با کافور و روغن خردل تهیه کنید به این روش که :10 گرمکافور را با یک فنجان روغن خردل ترکیب کنید و آن را به مدت 5 دقیقه حرارت دهید. اجازه دهید تا خنک شود، سپس از آن برای ماساژ محل های آسیب دیده، استفاده کنید.

یکی دیگر از گزینه ها، این است که مقادیر مساوی از روغن وینترگرین و روغن اکالیپتوس را باهم مخلوط کرده و از آن برای ماساژ مفاصل ملتهب استفاده کنید از آنجایی که مفاصل به دلیل پوکی استخوان حساس می شوند، حتما با آرامش ماساژ دهید یا نزد یک ماساژور حرفه ای بروید.

سرکه سیب

سرکه سیب نیز در درمان پوکی استخوان موثر است ، خواص ضد التهابی و قلیایی آن، باعث کاهش درد و سفتی مفاصل می شود. علاوه بر این، کمک می کند تا مفاصل از شر سموم ذخیره شده، رها شوند. برای این کار :1 قاشق چای خوری از سرکه سیب و عسل را در لیوان آب گرم مخلوط کنید دو بار در روز، ترجیحا قبل از غذا، بنوشید.

همچنین، می توانید 1 قاشق غذا خوری هر یک از سرکه سیب ارگانیک و روغن زیتون را باهم مخلوط کنید از آن، برای ماساژ مفاصل آسیب دیده چند بار در روز استفاده کنید.این درمان ها را روزانه تا زمانی که درد و التهاب از بین نرفته اند، انجام دهید.

نمک اپسوم یا سولفات

یکی دیگر از درمان های معروف برای پوکی استخوان، نمک اپسوم است منبع خوبی از منیزیم است، و به کاهش درد، تورم و التهاب کمک می کند. برای پوکی استخوان 2 فنجان نمک اپسوم را به وان حمام اضافه کنید. پاهای خود را به مدت 20 تا 30 دقیقه در آن بگذارید ، این کار را 2 تا 3 بار در هفته برای چندین هفته تا بهبودی درد و التهاب، تکرار کنید.

توجه داشته باشید:کسانی که مشکلات کلیوی یا دیابت دارند، نباید از این درمان استفاده کنند.

زنجبیل

زنجبیل، یکی دیگر از درمان های عالی طبیعی برای پوکی استخوان است یک مطالعه که در سال 2001 و در مجله آرتروز و روماتولوژی چاپ شد، نشان داد که عصاره خالص زنجبیل اثر مثبتی در کاهش درد بیماران مبتلا به پوکی استخوان زانو دارد. این گیاه، غنی از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که به کاهش درد، تورم و التهاب کمک می کند و علاوه بر این، زنجبیل به انسداد Cox-2 کمک می کند (یک ماده شیمیایی که در بدن باعث درد می شود).

2 تا 3 فنجان چای زنجبیل روزانه بنوشید ، برای تهیه این چای، یک تکه کوچک از ریشه زنجبیل را رنده کرده و آن را در یک فنجان آب برای 10 دقیقه جوش دهید و محلول را فشار دهید تا صاف شود و کمی عسل به آن اضافه کنید. همچنین می توانید تکه های تازه زنجبیل را روزانه بجوید و یا از زنجبیل خشک یا تازه در آشپزی خود استفاده کنید حتی می توانید مناطق آسیب دیده را با روغن زنجبیل چند بار در روز ماساژ دهید.

زردچوبه

یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر اضافه کنید و آن را بجوشانید. کمی عسل به آن اضافه کنید و آن را دو بار در روز، حداقل برای چند روز بخورید به طور منظم از از عصاره استاندارد زردچوبه، با دوز 300 میلی گرم، 3 بار در روز استفاده کنید، ولی حتما قبلش با پزشک خود صحبت کنید. همچنین، استفاده از پودر زردچوبه در آشپزی روزانه، مزایای خوبی دارد.

توجه داشته باشید:اگر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، از مصرف بیش از حد زردچوبه خودداری کنید.

زغال اخته

1 قاشق چای خوری هسته زغال اخته را به مدت 1 دقیقه در آب خیس کنید صبح روز بعد ،دانه های خیس شده را بخورید و آب را دور بریزید ، این کار را روزانه انجام دهید.به جای آن، 1 قاشق چای خوری پودر هسته زغال اخته را با یک لیوان آب گرم ،مخلوط کرده و 2 تا 3 بار در روز بنوشید همچنین، می توانید یک خمیر از ترکیب یک قاشق چای خوری داته زغال اخته با آب کافی تهیه کنید و روی محل آسیب دیده بمالید. اجازه دهید تا خشک شود، سپس آن را با آب گرم بشویید. از این درمان دو بار در روز استفاده کنید ، از هر یک از این درمان ها به طور روزانه استفاده کنید، تا زمانی که از نتیجه راضی شوید.

چای سبز

1 قاشق چایخوری برگ چای سبز را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید روی فنجان ،درپوش قرار دهید و بگذارید تا چند دقیقه بماند.چای را فشار دهید ،تا صاف شود، سپس کمی عسل به آن اضافه کنید روزانه 2 تا 3 فنجان چای سبز بنوشید.

دارچین

1 قاشق چای خوری پودر دارچین و 1 قاشق غذاخوری عسل در لیوان آب گرم باهم مخلوط کنید هر روز صبح، با معده خالی بخورید ؛ یک راه دیگر، تهیه خمیر از پودر دارچین است. پودر دارچین را با کمی آب مخلوط کنید همچنین می توانید عسل کمی نیز اضافه کنید. از این خمیر، برای ماساژ منطقه آسیب دیده برای چند دقیقه و 2 یا 3 بار در روز استفاده کنید ، از این درمان ها، تا زمانی که وضعیت شما بهبود یابد، استفاده کنید.

0 نفر این مطلب را پسندیده اند