به 7 عادت غذایی سالم عادت کنیم

نوع تغذیه افراد و عادات غلط غذایی سهم بسزایی در ابتلا به بیماریها دارد که با اصلاح این عادات و شیوه تغذیه می توان به نتایج خوبی در پیشگیری و یا در برخی موارد به درمان بیماریها دست یافت.

 

آب کافی بنوشید:

امروزه همه افراد با فواید نوشیدن آب آشنا هستند، با این وجود لازم به تکرار است که نوشیدن روزانه شش تا هشت لیوان آب برای هر فرد لازم است و این کار از بسیاری بیماری ها از جمله سردردهای مکرر جلوگیری می کند.

اجتناب از غذاها و نوشیدنی‌های رژیمی:

ممکن است همه ندانند که غذاهای رژیمی معمولا بدون کالری والبته پراز مواد شیمیایی هستند که برای سلامت انسان بسیار مضرند. بنابراین با این حقیقت همراه شوید که باید غذاهای سالم را به جای غذاهای رژیمی خود بگنجانید.

حتما صبحانه بخورید:

بدنتان به صبحانه نیاز دارد. صبحانه به شروع سوخت و ساز بدن کمک می کند و باعث سوختگیری بدن از طریق جذب ویتامینها، مواد معدنی و مغذی که برای انجام فعالیتهای روزانه اتان نیاز دارید، می شود.

آرام غذا بخورید:

برای جلوگیری از پرخوری، به آرامی غذا بخورید. مغز شما آرامتر از دهانتان کار می کند، بنابراین سرعت غذا خوردن خود را پایین بیاورید. تکه های کوچک، گازهای کوچک، لقمه های کوچک و وعده های غذایی بیشتر اما کوچکتر..

قبل از صبحانه آب ولرم یادتان نرود:

بعد از بیدارشدن و قبل از میل صبحانه یک لیوان آب ولرم بنوشید. اگر اشتهایی به خوردن آب ندارید، آن را با چند قطره آبلیمو و یا آب پرتقال طعم دار کنید که راحت تر بتوانید آن را میل کنید.

میوه و سبزی را حذف نکنید:

راهی خلاقانه بیابید تا میوه و سبزیجات یا هردوی آنها را در سبد غذایی خود جای دهید و از خواص آن برای سلامتی روح و جسم خود بهره ببرید.

یخچال را از خوراکی‌های وسوسه انگیز پر نکنید:

سر یخچال و گنجه آشپزخانه رفتن کار بسیار راحتی است . اگر پر از خوراکی های ناسالم هم باشند وجود این خوراکی ها در یخچال برای ایجاد وسوسه خوردنشان کافی خواهد بود.

یرای داشتن تغذیه سالم می توانید از خانم دکتر مریم مظاهریون از طریق لینک زیر مشاوره دریافت کنید.

goo.gl/BnWSxd

 

پایین مطالب(کانال تلگرام)
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  •