برای سحر چه بخوریم و چه نخوریم ؟

در ماه مبارک رمضان وعده سحری یکی از وعده های مهم غذایی به حساب می آید که با رعایت نکات زیر می توانید یک وعده غذایی مفید را داشته باشید.

1) از مواد غذایی که هضم آنها طولانی تر است مانند ترکیبی از غلات و حبوبات استفاده کنید.

2) سحری باید یک صبحانۀ کامل و متنوع به همراه مواد لبنی کم چربی و سوپ های تهیه شده با آب مرغ و آب گوشت بدون چربی و حلیم های خانگی باشد.

3) ماکارونی به شرط اینکه خیلی چرب نباشد.

4) در غذای سحر باید از خوردن غذاهای متنوع و متعدد پرهیز کرد و فقط یک نوع غذا خورده شود

5) حتما غذارا آرام بجوید.

6) بین غذا نباید آب نوشید

7) برنج و خورش بهترین غذا برای وعده سحری محسوب می شود که از جمله آنها می توان به خورش فسنجان با گوشت گوسفند یا مرغ محلی و قرمه سبزی اشاره کرد.

8) خوردن انواع کباب با گوشت گوسفند نیز اشکالی ندارد اما به شرط اینکه همه این غذاها به تنهایی استفاده شوند و از رنگین کردن سفره با غذاهای متنوع پرهیز شود.


همچنین در اینفوگرافیک زیر با چند ماده غذایی مهم که برای وعده سحری مناسب است، آشنا خواهید شد.

                                                             

                                                            برای مشاهده در سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

پایین مطالب(کانال تلگرام)
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  •