با فاصله‌ها در زندگی زناشویی بجنگید

اگر این امکان به هر شکلی برایتان وجود دارد برنامه‌ای برای دیدار با هم بگذارید. هر از چند گاهی به هم سر بزنید تا احساس دوری آزاردهنده و تنش‌آفرین نشود. با این حال شما نیاز دارید حتی از دور یک رابطه را حفظ کنید.

شما به خوبی می‌دانید گرفتن دست یکدیگر، نشستن روی یک میز، قدم زدن با هم، شنیدن صدا، بوی عطر و حضور یک فرد چقدر با ارزش و گرانقدر است.‏ اگرچه خیلی وقت‌ها این کار سختی است اما غیر ممکن نیست. برای اینکه کمتر دچار تنش‌های ناشی از دوری و جدایی شوید راه‌های بسیاری وجود دارد. حتما این راه‌کارها برایتان مفید خواهند بود:‏

تحمیل نکنید:

عاقلانه نیست اگر بخواهید به یک رابطه بچسبید تا آن را از دست ندهید. برای حفظ چنین رابطه‌ای نیاز نیست که ۱۲ ساعت در روز در تماس دائم با طرف مقابل باشید. نباید برای جبران دوری هر لحظه در فکر برقراری تماس باشید چون بالاخره یکی از شما دو نفر از چنین شیوه عشق ورزی خسته و کلافه می‌شود. یادتان باشد «کمی» برای یک رابطه کافی است. چسبیدن به رابطه فقط باعث خستگی خودتان می‌شود و عملا یک راه ناکارآمد برای نگه داشتن فردی است که از او دور هستید.‏

‏خلاق باشید:

همانطور که توصیه کردیم شما نباید هر ساعت و هر دقیقه طرف مقابل را کنترل کنید. اما خوب است هر روز به اندازه همه کسانی که در کنار هم هستند با هم معاشرت کنید. صبح بخیر بگویید، حال هم را جویا شوید، اگر اتفاق ویژه و جالبی افتاده تعریف کنید، با هم یک بازی آنلاین را انجام بدهید و چیزهایی را به اشتراک بگذارید.‏

هیجان ایجاد کنید:

یک رابطه عاطفی به اتفاقات هیجان انگیز و متفاوت مشترک نیاز دارد. اما همین که بدانید ساعتی از روز هر دو یک کار مشترک را انجام می‌دهید می‌تواند برایتان هیجان انگیز باشد. با هم یک فیلم را تماشا کنید، یک غذا بپزید و یک موسیقی را گوش بدهید. این کار نیاز به خلاقیت‌های فردی خودتان دارد. چیزهای دوست داشتنی مشترک را پیدا کنید و برای آن برنامه ریزی کنید. این مثل یک تسکین برای وقت‌هایی است که احساس می‌کنید از هم دور افتاده و بی‌خبر هستید.‏

مثبت باشید:

حفظ چنین رابطه‌ای نیاز به تزریق انرژی دارد. برای اینکه از اندوه جدایی، تنش‌های نابه جا و احساسات بد دور بمانید همواره باید چیزهای مثبت را وارد رابطه کنید. حرف‌های مثبت بزنید، امیدوار باشید و به اهداف روشن فکر کنید. هرچقدر مثبت باشید بی‌قراری‌هایتان کمتر می‌شود.‏

منبع: سلامت نیوز

برای دریافت مشاوره آنلاین با پزشگان روانشناس روی لینک زیر کلیک کنید:

goo.gl/1cng7F

پایین مطالب(کانال تلگرام)
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  •